Drodzy Państwo,

7 grudnia br. o godz. 11:30 w formie wideokonferencji odbędzie się posiedzenie Zespołu Roboczego ds. Branży Motoryzacyjnej, którego tematem będzie: Definicja technicznej szkody całkowitej.

Firmy ubezpieczeniowe, często wykorzystują ekonomiczną szkodę całkowitą do obliczania odszkodowania. Jak wiecie niektóre pojazdy ze względu na niską wartość rynkową lub drogie części zamienne mogą być delikatnie uszkodzone, praktycznie sprawne technicznie i być po szkodzie całkowitej. Klient sprawdzając auto niegroźnie uszkodzone i to całkowicie zdewastowane otrzyma identyczne informacje od firmy sprawdzającej historię napraw: „samochód po szkodzie całkowitej”.

Inna kwestia to możliwość „przywracania do życia” pojazdów kompletnie zniszczonych np. spalonych. Dzisiaj żaden przepis nie dyskwalifikuje z obrotu takich samochodów. Wiele organizacji branżowych od lat wskazuje na konieczność ograniczenia możliwości obrotu i uregulowanie postępowania z autami bardzo mocno uszkodzonymi. Dlatego kolejny raz, tym razem podczas Zespołu Roboczego ds. Branży Motoryzacyjnej będziemy rozmawiać o definicji technicznej szkody całkowitej.

W związku z zaplanowanym posiedzeniem zespołu, zwracany się do Państwa z prośbą o wypowiedzenie się w tej sprawie. Powiedzcie nam:

  • Czy widzicie potrzebę wprowadzenia do przepisów definicji technicznej szkody całkowitej?
  • Jakie uszkodzenia lub inne kwestie powinny decydować o uznaniu, że auto uległo technicznej szkodzie całkowitej?
  • Co powinno Waszym zdaniem dziać się z autem po takiej szkodzie?
  • Czy handel samochodami spalonymi lub uszkodzonymi w sposób uniemożliwiający ich naprawę powinno być zabronione/ograniczone?
  • Jakie inne uwagi do tej kwestii macie?

Swoje uwagi zgłaszajcie w komentarzach lub na e-mail: maciej.szymajda@stowarzyszeniekomisow.pl