Od Marca 2020 r. W CEPIK-u sprawdzimy nie tylko czy pojazd posiada przegląd, ubezpieczenie i przebieg.
W systemie teraz znajdują się informacje na temat szkód komunikacyjnych i tak, jeśli kupujemy samochód, to warto wejść na stronę www.Historiapojazdu.gov.pl i zaczerpnąć informacji na temat szkodowości.
Każdy wie, że auto z historią szkodową traci na wartości i czasem taki argument, jest niezwykle istotny przy negocjacjach ze sprzedającym.
Inaczej sprawa się przedstawia, gdy kupujemy auto uszkodzone, a często się zdarza, że przy zakwalifikowaniu pojazdu uszkodzonego, jako „szkoda całkowita” bądź „szkoda istotna” (w głównej mierze auta niskiej wartości rynkowej) nie jest to jednoznaczne z wycofaniem pojazdu z ruchu.
Dlatego w takich sytuacjach warto się zaopatrzyć w dokumentację zdjęciową, sporządzoną przed naprawą, a także taką, którą udokumentujemy cały proces naprawy, a przy sprzedaży pokazać ją klientowi, aby miał świadomość, w jaki sposób i co zostało naprawione.
Z naszych obserwacji wynika, iż coraz częściej klienci zwracają na takie rzeczy uwagę i często decydują się na zakup takiego pojazdu, gdyż mają wiedzę o stopniu uszkodzenia i jakości wykonanej naprawy.
Stowarzyszenie zaleca również sporządzanie protokołu zdawczo/odbiorczego do każdego kupionego i sprzedanego samochodu, jako załącznik do faktury sprzedaży, bądź umowy zakupu, jest to niezwykle ważny dokument, w którym wpisujemy właśnie takie i inne informacje i pomagają one w późniejszym dochodzeniu roszczeń przez strony.